- Dirua bilduko dute sare sozialetako zahartzearen estereotipoak aztertzeko, sentsibilizaziorako ikus-entzunezko bilduma sortzeko eta adinekoak digitalki gaitzeko.
- MatiaZaleakek crowdfunding bat aktibatzen du eta ekarpenak egitera gonbidatzen du, ekarpen zuzenak eginez edo MatiaZaleen produktu solidarioak erosiz.
- Guuk, bere ezagutza eta teknologiaz gain, 75 €emango ditu zuntz + mugikorraren alta bakoitzeko, eta 25€ www.100fluencers.eus bidez egindako mugikorraren alta bakoitzeko.
- Adinekoak biztanleriaren %25 dira, baina sare sozialetan mundu mailan duten presentzia %1 baino ez da, nahiz eta pandemian eten digital horren murrizketa bizkortu den.
(Donostia, 2021eko maiatzaren 11). Gaur goizean, Matia Fundazioan, MatiaZaleakek sustatutako #100fluencers ekimena aurkeztu da. Guuk telekomunikazioetako euskal operadoreak bat egin du ekimen horrekin. #100fluencers ekimenaren helburua gizarte osoa eta adin guztietako pertsonak mobilizatzea da, adinekoen integrazioa eta mundu digitalean estereotipoak ezabatzea elkarrekin bilatzeko. Adineko pertsonak gaur egun inoiz baino mundu digitalagoa denarekin konektatzea da helburua.
Izan ere, pandemiak irauten duen bitartean, belaunaldien arteko arrakala handiena izan duen eremuetako bat digitala izan da. Adinekoak biztanleriaren %25 diren arren, munduko gizarte-sareetan duten presentzia %1 baino ez da. Ildo horretan, pandemiak adinekoen arteko eten digitala murriztea bultzatu du, eta azterlan batzuek 6 puntura arteko murrizketa aipatzen dute (http://envejecimientoenred.es/las-personas-mayores-reducen-la-brecha-digital/). Hala ere, aurrera egiten jarraitu behar da. Adinekoek oraindik ez dute beheragoko adin-tarteetako gainerakoen sarbide eta presentzia bera hedabide digitaletan. Horrek arriskuak dakartza, hala nola administrazio-kudeaketak egiteko zailtasuna, isolamendu-sentsazioa, bakardadea... Baina gainerako gizartearentzat ere pobretzea dakar, adineko pertsonek ingurune digitalean dituzten esperientzien eta ezagutzen ikusgaitasunik eza dela eta.
Guuk-ek bat egiten du ikuspegi horrekin, eta bat egin du proiektuarekin, bai ikerketa-fasean, bai eten digitalari erantzuteko behar izan daitezkeen tresnak garatzeko ondorengo fasean bultzatzeko. "Ilusio handia dugu ekimen aberasgarri honetan parte hartzeko, teknologia adinekoentzako aliatua izan daitekeela uste dugulako. Orain gozatzen dugun gizartearen oinarriak eraiki dituzte, lana eta sakrifizioa bezalako balioei esker. Ezin ditugu abandonatu eta bakarrik utzi bakardadea bezalako arazoen aurrean. Irmoki pentsatzen dugu teknologia oso tresna erabilgarria izan daitekeela haientzat. # 100fluencers-eri gure ezagutza, teknologia eta gure esku dagoen guztia eman nahi diogu, teknologia bere egunean eta egunerokotasunean erabili ahal izan dezaten eta, horrela, beren senideekin berriro konektatu ahal izan dezaten", azaldu du Juanan Goñi Guuk-eko CEOk, ekimenaren aurkezpenean.
#100fluencers: proiektu bat, hiru bloke
MatiaZaleakek diseinatutako ekimen honek hiru bloke ditu. Alde batetik, sare sozialek erakusten duten zahartzearen estereotipoak aztertuko dira. Horretarako, Matia Institutuak azterlan bat egingo du, zahartzeari lotutako etiketak eta estereotipoak eta sare sozialetan, komunikabide digitaletan eta literatura zientifikoan izan duten bilakaera aztertzeko.
Bigarren blokean, adineko pertsonak Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologietan (IKT) nola hornitu eta gaituko diren aztertuko da. Pandemiak bultzada handia eman dio eten digitala murrizteari. Baina oraindik badira Internetera konektatu ezin diren pertsonak, eta batez ere adinekoak, informatzeko eta komunikatzeko teknologiak erabiltzen ez dakitenak. Horrela, gero eta digitalizatuagoa den errealitate batetik kanpo geratzen dira (administrazioarekin egindako izapideak, online bankuak, sare sozialak), eta bakardade eta isolamendu egoeren eraginpean jartzen dira. Azken batean, eten digitalak adineko askok hitzordu mediko bat eskatzea edo familiarekin komunikatzea eragotz dezake.
Eta, azkenik, #100fluencersen helburua zahartzearen begiradei buruz sentsibilizatzea da. Horretarako, gaurtik aurrera, hainbat belaunaldiren arteko elkarrizketak islatzen dituzten bideoak zabaltzen hasiko gara, zahartzeak zer esan nahi duen, zer estereotipo dauden eta zer erabilera ematen diegun azaltzeko. Horren guztiaren helburua da gizartea kontzientziatzea denok mundu digitalaren parte izatearen garrantziaz, eta, era berean, zahartzearen kontzeptuari balioa ematea, ikuspegi positibo batetik.
Beatriz Cuadrado, sentsibilizazio bideoetako protagonistetako bat da, eta entzun ahal izan dugun bezala: "Sareek espazio hutsa betetzen dute bakarrik bazaude".
Santi Hernández sentsibilizazio-kanpainaren Sormen Zuzendariak laguntzen digu ikusten, kanpaina honen diseinuarekin, parte hartzen dugunok, partekatzen dugunok, mezu hau zabaltzen eta aplikatzen dugunok, guztiok, #100fluencers garela.
Ekarpenak #100fluencers-en alde
Proiektuaren alde egin nahi duten guztiek https://www.matiazaleak.eus/es/crowdfunding-social/100fluencers webgunean dagoen crowdfundingean parte har dezakete, edo MatiaZaleaken produktu solidarioak erosi. Bestalde, Guuk-ek www.100fluencers.eus webgunearen bidez egindako zuntz + mugikorraren alta bakoitzeko75€ emango ditu, eta 25€ mugikorraren alta bakoitzeko.
Maiatzaren 17an Telekomunikazioen eta Informazio Gizartearen Munduko Eguna ospatzen da
Ekimen hau datorren maiatzaren 17an nazioarteko hurrengo egunak ospatzeko antolatu dugu. Interneten Munduko Eguna eta Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Munduko Eguna ospatzen dira egun honetan, eta ekimenaren beraren helburuek erabat babesten dituzte: teknologiak eta Internetek gizarteari eskain diezaiokeenaz sentsibilizatzea eta eten digitala murriztea.
Matia Fundazioa eta Matiazaleak
Matia Fundazioa irabazi-asmorik gabeko fundazio pribatua da, interes orokorrekoa, eta 130 urtetik gorako esperientzia du. Erreferente bat da Gipuzkoan adineko pertsonei ematen zaien arretan eta zahartzearen ikerketan, maila nazionalean eta nazioartekoan. Pertsona ardatz duen arretaren printzipioak landuz, helburua da pertsonei zahartze-prozesuan laguntzea, haien ongizatea hobetzeko, haien autonomia eta duintasuna sustatuko duten ezagutza eta zerbitzu pertsonalizatuak sortuz.
2002an, ikerketa-institutu bat sortzea erabaki zuen (Matia Institutua), ikerketa/ekintza integratzea eta ebidentzian eta eguneroko jardunean oinarritutako ezagutza sortzea errazten duena.
2016an, MatiaZaleak jarri zen abian, adinekoen eta desgaitasuna duten pertsonen ongizatean laguntzeko ekimenak abian jartzeaz arduratzen dena, eta fundazioaren asmoa babesten duten pertsona eta erakunde guztiak batzen dituena.
Guuk-en inguruan
Guuk euskal telekomunikazio zerbitzuen operadore berria da, "Hemengo pertsonentzat eta bertokoentzat", eta eskaintza argi eta erraz batekin sortu da, prezio justuetan eta betiko, eta Euskadiko eta Nafarroako bezero gogobetegarrienak dituen operadorea izateko bokazioarekin. Guuk, bere elementu bereizgarria, euskal lurralde osoa estaltzen duten zuntz optiko eta mugikorreko telekomunikazio-sare propioak dituen tokiko operadore bakarra izatean oinarritzen du. Guuk Euskadin sortutako industria-proiektu bat da, Euskal Autonomia Erkidegoan eta Nafarroan aberastasuna eta enplegua sortzen duena. Guukeko zuntz + mugikor tarifa guztiek 600Mb Simetrikoko abiadura eskaintzen dute. Sare azkarragoa, NPERF SASek modu independentean egindako 2020ko lehen seihilekoko Espainiako Internet konexio Finkoen Barometroaren arabera.
Prentsa Deialdiko argazkiak deskargatzeko hemen
Informazio gehiago:
Prentsa kabinetea:
Silvia Turné
Mail: silvia.turne@matiafundazioa.eus
Telefonoa: (+34) 943 31 71 02
Mugikorra: (+34) 616 112 580
Komunikazio eta Marketing arduraduna:
Gorka Alías
Mail: gorka.alias@matiafundazioa.eus
Telefonoa: (+34) 943 31 71 02
Mugikorra: (+34) 636 019 170