RAPP Proiektua
Abenduaren 11n eta 12an, Greziako Tesalonican, Rapp, Robotic Applications for Delivering Smart User Empowering Applications proiektuaren lehen bilera egin zen. Rapp proiektuak 3 urteko iraupena du, Europar Batasuneko 7. Esparru Programak finantzatzen du, eta hainbat herrialdetako (Grezia, Frantzia, Polonia, Erresuma Batua eta Espainia) 7 bazkidek parte hartzen dute, Matia Institutua barne.
Proiektuaren ideia nagusia software-plataforma bat sortzea da, aplikazio robotikoak garatu eta erabili ahal izateko, bazterketa-arriskuan dauden pertsonei eta, bereziki, adinekoei laguntzeko. Horretarako, bi robot mota erabiliko dira: ang Med eta nao eszenatoki desberdinetan.
Grezian, edadetuei teknologia berriak irakasten eta erabiltzen laguntzeko erabiliko da nao robota.
Matia Institutuan Ang Med robotarekin lan egingo da, honako ezaugarri hauek dituen ibiltaria:
Martxaren azterketa: ibilgailuaren ibilbidea kodetzaileen informazioa erabiliz kalkula daiteke. Ibilbide hori azken erabiltzailearen ibilbide-patroiak ezaugarritzeko erabil daiteke.
Erorikoen detekzioa: erorketa bat aurresuposatu daiteke, baldin eta ibilgailuan gehiegizko azelerazioa/abiadura detektatzen bada. Une horretan, ibilgailuaren enbrageei eragiten zaie, geldiarazteko (ekintza horrek erorketa prebenitu dezake), eta ohartarazpen bat bidaltzen da.
Ingurunearen mapaketa orokorra: itsasontzi barruko sentsoreak, adibidez, alboetako malda kalkulatzeko edo zintarri baxuak detektatzeko erabil daitezke, eta GPSarekin ingurunean kokatuta geratzen dira. Informazio hori elkarlaneko mapa bat marrazteko gorde eta erabiltzen da. Mapa hori, gero, azken erabiltzailearentzat egokia den ibilbide bat planifikatzeko erabil daiteke, mugitzeko duen zailtasuna kontuan hartuta.
Nabigaziorako laguntza ez-intrusiboa: ibilgailuaren sentsoreek oztopoak antzeman ditzakete, enbrageak, orduan, ibilgailuaren ibilbidea pixka bat aldatzeko erabil daitezen, talkak saihesteko.
Matia Institutuak Rapp proiektuan egingo duen lana honako hau izango da: a) erabiltzaileen (adinekoen, profesionalen eta familiakoen) beharrak eta eskakizunak jasotzea, eta erabiltzaile-profil eta agertoki jakin bat zehaztea, Ang Med robotarekin eta behar horien arabera garatutako aplikazioekin pilotu bat egiteko; b) proiektuan zehar erabiltzaileei eragiten dieten erregulazio eta alderdi etiko guztiak betetzen direla ziurtatzea; c) zehaztea eta gauzatzera eramatea. Bizitegi-ingurunean pilotu bat egitea, ibilgailuaren erabilgarritasuna eta onarpena eta haren funtzioak ebaluatzeko; d) gainerako bazkideekin lankidetzan aritzea Horrela, lan polita dugu aurrean, adineko pertsonei ibiltzeko orduan segurtasun handiagoa emateko, ingurukoengandik gehiago mugitzera eta parte hartzera bultza ditzaten, beren mugikortasun-zailtasunek isolatu gabe.
Gehitu iruzkin berria