"Adinekoa naiz, zu bezalakoa"ren kanpaina berriak azterketa, estatistika eta saiakuntza klinikoetan adinekoak ikusezin bihurtzea eta datu faltari heltzen dio.
- Fundación Grandes Amigos, Fundación Pilares, Envejecimiento en Red, Consejo Superior de Investigaciones Científicas - CSIC, HelpAge International España eta Matia Fundazioak bat egingo dute aurten ere urriaren 1ean, Adinekoen Nazioarteko Egunean, "Adinekoa naiz, zu bezalakoa" ekimenarekin.
- Aurten, kanpainak #NiEreBatzenNaiz eslogana hartu du, biztanleriari buruzko azterlanetan adinekoak kontuan hartzeko deia, klixeak eta estereotipoak alde batera utzita politika publikoak diseinatzeko aukera emango duten datu eta kontakizun luzeagoak lortze aldera.
- Adinekoak biztanleriaren % 20 dira jada, eta 2050ean 3 espainiarretik 1 izango dira. Hala ere, oraindik ez daude behar bezala ordezkatuta azterlan, estatistika eta saiakuntza kliniko askotan, nahiz eta lan horietan adinekoen eskubideei eta osasunari zuzenean eragiten dieten politikak eta neurriak oinarritu ohi diren.
- Kanpainak podcast bat abiarazi du, arazo hori eta haren deribatuak hainbat arlotan lantzen dituzten adituekin, hala nola zahartzearen demografia, parte-hartze soziala, nahi ez den bakardadea, edadismo digitala. #SoyMayorreko Spotify kanal berrian entzun ahal izango da.
- Ekimen honen bideoak (komunikabideentzat eskuragarri dago, podcastak bezala), Sanabreseko herri txiki bateko bizilagunak protagonista dituenak, zahartzearen benetako profil aniztasuna eta adinekoen adierazgarritasuna islatzen ditu, gero eta ugariagoa baita.
Gaur egun, adinekoei buruzko informaziorik ez izatea erronka handia da oraindik ere, datu zehatzik ez dagoelako eta gizarte garaikidean zahartzaroak duen errealitate aldakorra islatzen ez duten metodologiei etengabe atxikitzen zaizkielako. Informazio egokirik ez izateak oztopatu egiten du adinekoen bizi-kalitatea hobetzeko politika publikoak eta legeria eraginkorrak sortzea.
(Irakurtzen jarraitzeko, deskargatu prentsa-ohar osoa)