HasieraBlogaPsikologoak pertsonarenganako arretaren barruan duen zeregina

Psikologoak pertsonarenganako arretaren barruan duen zeregina

Pertsonarengan Zehaztutako Arreta Ereduan, psikologook, batez ere, elkarren mendeko bi ekintza-eremutan esku hartzen dugu: lehenengoa, arreta adineko pertsonei eskaintzen diegunean; eta, bigarrena, horietako bakoitzeko erreferentziazko profesionalekin.

Arreta ematen diegun pertsona bakoitzaren Bizitza Historia ezagutzeak haien bizipenak, gustuak, lehentasunak eta nahiak ezagutzeko aukera ematen digu, eta, Arreta eta Bizitza Planarekin batera, arreta integrala eskaini diezaiokegu pertsonari.

Coaching-aren bidez, psikologoek erreferentziazko profesionalei aholkularitza eman diezaiekegu zenbait alderdi garrantzitsuri buruz, hala nola automotibazioari eta talde-lanari buruz; izan ere, hasieran, psikologoaren zeregina da erreferentziazko profesionalen taldea etengabe motibatzea, taldean sinergia bilatuz; behin hori eginda, garrantzitsua da automotibatzen irakastea.

Autozainketa psikologikoak irakastea ere garrantzitsua da; izan ere, adineko pertsonaren eta erreferentziazko profesionalaren artean hain lotura berezia sortzean, ezinbestekoa da profesionalak eredu tradizionalean baino gehiago emozionalki inplikatzen diren zaintza-egoerak agertzea; hori dela eta, gure lanaren zati garrantzitsu bat mota horretako emozio berriak maneiatzen irakastea da.

Azken batean, pertsona ardatz duen arreta-eredua, adinekoei ez ezik, profesionalei eta inguruko pertsona guztiei ere aplikatu behar zaie; izan ere, zaintzaileak ongizaterik sentitzen ez badu, nekez emango zaio zaintzen duen pertsonari.

Jokabide-nahasmenduei dagokienez – Zaintza-esperientzian zehar gerta daitezkeen portaera-nahasmendu guztiak dira, edo ez –, eta, arrazoi batengatik edo besteagatik, zailtasun, arrisku edo arrisku bat sor dezakete, bai zaintzak jasotzen dituen pertsonarentzat, bai zaintzen duenarentzat, bai zainketan inplikatutako hirugarren pertsonentzat –, erreferentziako profesionala eduki ahal izateak jokabide-nahasmenduak maneiatzeko jarraibideak diseinatzeko aukera ematen digu.

Askoz zehatzagoak dira, eta modu eraginkorragoan lan egin behar da horien etengabeko birdiseinuan Gainera, erakusten ari da eguneroko alderdiak landuz eta ikastetxeko bizitza eta hortik kanpoko bizitza ahalik eta antzekoena eginez, jokabide-nahasmenduak nabarmen murrizten direla.

Psikologoa, beraz, funtsezko figura da AKPAren talde-lanaren barruan; izan ere, bere esku-hartzearen eta aholkularitza profesionalaren bidez, adinekoen eta erreferentziazko profesionalen artean komunikazio- eta esku-hartze-kanal berriak sortzea errazten du, eta gogo- eta portaera-nahasmenduak gutxitzen laguntzen du.

Egilea

Fraisoroko psikologoa

Gehitu iruzkin berria

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • You may use [block:module=delta] tags to display the contents of block delta for module module.
  • You may use [view:name=display=args] tags to display views.
  • Web gune eta posta helbideak lotura bezala agertuko dira automatikoki.
  • Lineak eta paragrafoak automatikoki egiten dira.