ELko Longitudinal azterketaren atariko emaitzei buruzko gogoetak
"Envejecer en España" (el) Longitudinal Azterlanaren bidez, 1960 baino lehen jaiotako espainiarren jarraipena egin nahi da 20 urtez, haien zahartze-prozesua aztertzeko, aldizkako informazio-bilketaren bidez. Proposamen hori egingarria ote zen jakiteko, 2011n tamaina handiko azterketa pilotu bat egitea erabaki zen. Azterketa horretan, informazioa bildu zen lurralde nazional osoko 1.747 pertsonaren galdetegien bidez. Gorputzaren, funtzio fisiko eta kognitiboaren eta odol-erauzketaren neurri objektiboak ere egin ziren. Aldagai gehienak ikertzaile-komunitatearen eskura daude, doan, proiektuaren orrian (www.proyectoeles.es). 2015ean jarraipen-datuak lortzea espero dugu.
Orri horretan ageri dira, halaber, informazio horretatik abiatuta argitaratu diren lehen artikuluak; zehazki, bizi-kalitateari, azterlanean izandako parte-hartzeari eta gizarte- eta hezkuntza-aldagaiek funtzionamendu kognitiboan duten eraginari buruzkoak.
Datuen bilketa, arazketa eta zabalkundea gertuagotik jarraitzeko aukera izan duen ikertzaileetako bat izanik, prozesu horretatik atera ditudan funtsezko hiru irakaskuntzak honako hauek dira:
1) Gure herrialdeko maila zientifikoari eta antolamenduari esker, tamaina horretako proiektu bati ekin diezaiokegu, eta zalantzarik gabe, arrakasta bermatuko du. Falta zaiguna ez da gizarte orokorrean eta ikertzaileen komunitatean uste osoa izatea baliabideak erabiltzea merezi duela zahartzeari buruzko luzetarako azterketa nazional batean.
2) Azterlanean parte hartuko dutenak hautatzeko irizpideek ez dute hainbeste bilatu behar adierazgarritasun geografikoa, baizik eta parte hartzeko eta jarraipena egiteko bermea. Azterlan pilotua autonomia-erkidego guztietako udalerri askotan ausaz hautatutako pertsonak elkarrizketatzeko diseinatu zen. Baina argi geratu da espainiar asko nekatuta daudela inkestetan parte hartzeaz, baita erakunde publiko eta ikerketa ospetsuen babesa badute ere. Hautatutako pertsonek ez parte hartzea bereziki larria da, parte hartzen dutenak eta parte hartzen ez dutenak desberdinak direnean. Ikerketa pilotuan ikusi dugu parte-hartzea maila sozioekonomikoaren eta bizilekuaren araberakoa dela. Gainera, baliteke parte-hartzaile askok estudioan interesa galtzea eta ezin jarraitzea, eta hori bereziki negatiboa da luzetarako proiektu batean. Parte hartze ona lortzeko eta azterlanari atxikitzeko, ezinbestekoa iruditzen zait lehenik eta behin norbanakoak hautatuko diren komunitateak proiektuaren garrantziaz konbentzitzea. Horrek eskatzen duen ahalegina ez da bateragarria parte-hartzaileen errekrutamendua Espainia osoan zabaltzearekin. Beste aukera batzuk bilatu beharko dira, diseinuaren ikuspegitik okerragoak, baina hautatutakoen parte-hartze handia bermatuko dutenak.
3) Galdera-sortako galderak hautatzeko aholkua eskatu nuenean, María Victoria Zunzuneguik, Espainiako populazio batean (Leganes) zahartzeari buruzko luzetarako azterketa bat egin zuen lehen ikertzaileetako batek, gomendatu zidan norbaitek aztertzeko konpromisoa hartu zuen galderak bakarrik jartzeko. Informazioa lortzeko erabilitako euro gehienak modu erabilgarrian gastatu direla ziurtatzeko, ikertzaile-talde oso motibatua eta zabala egon behar da, "Antsietatearekin" aztertu ahal izateko zain. Ikertzaileek jakin behar dute zer arlotan egiten dituzten galderak. Espero dugu ikertzaileek web-orriko azterketa pilotuko datuak erabiltzeak ikertzaile-masa kritiko bat sortuko duela, luzetarako azterketa bide onetik eramango duena.
Información sobre el proyect: proyectoeles.es
Gehitu iruzkin berria